Kocia Biżuteria

Temat: Szynobusem do Unii
http://darlowo.info/dzial.php?nazwa=miasto&article=szynobusem_do_unii
(2004-02-06)
Szynobusem do Unii

Pierwszy kurs autobusu szynowego z Sławna do Darłowa zapowiadany jest na
1 maja, przy okazji imprezy "Partnerstwo miast i powiatów -
przystąpienie Polski do Unii Europejskiej".

Na zlecenie sejmiku województwa zachodniopomorskiego wykonywana jest
ekspertyza ekonomiczna dotycząca linii kolejowej do Darłowa. Ma ona
pokazać czy ruch kolejowy do Darłowa jest w ogóle opłacalny - mówi Józef
Jastrzębski, główny ekspert do spraw kolei regionalnych Urzędu
Marszałkowskiego w Szczecinie. Wiele osób chce żeby linia działała jak
przed laty, my jednak musimy mieć podstawę do uruchomienia takiego
połączenia.

Przypomnijmy, pociągi pasażerskie nie jeżdżą do Darłowa już od 1991
roku, trzy lata temu wstrzymany został także ruch towarowy. Powód?
Kiepski stan torowiska. W czerwcu 2002 roku, za pieniądze pochodzące ze
skarbu państwa, wyremontowano całą - 20-kilometrową - trasę. Koszt
remontu to 15 milionów złotych. Kilka miesięcy po remoncie, Ministerstwo
Infrastruktury na wniosek Polskich Kolei Państwowych wykreśliły Darłowo
z rejestru stacji kolejowych. Z wstępnych danych wiem że linia jest
rentowna, teraz czekamy na ostateczne wyliczenia - mówi Tomasz Bobin,
wicestarosta.

Urząd Marszałkowski podaje że trasa szynobusu biegłaby od Kołobrzegu,
przez Koszalin i Sławno, do Darłowa. Godziny odjazdu mają być
dostosowane do przyjazdów pociągów pośpiesznych.


Źródło: topranking.pl/1567/58,szynobusem,do,unii.php


Temat: Dziwne oznaczenia czasów przyjazdów / odjazdów
Witam !

Oto przykład zmienionego rozkładu jazdy (ze strony PKP PR) pewnego pociągu:

Szczecin Dąbie 7:52/8:04 (+11`);
Szczecin Zdunowo 8:09/8:09,5;
Reptowo 8:14,2/8:14,5;
Miedwiecko 8:18/8:18,5;
Grzędzice Stargardz. 8:21,5/8:22;
Stargard Szczeciński 8:27/8:27,5;
Ulikowo 8:35/8:35,5;
Gogolewo 8:39,2/8:39,5;
Trąbki 8:44,5/8:45;
Lisowo 8:49,5/8:50;
Chociwel 8:54/8:54,5;
Cieszyno Łobeskie 9:02,5/9:03;
Runowo Pomorskie 9:07,5/9:08;
Lesięcin 9:12,8/9:13;
Łobez 9:19,5/9:20;
Worowo 9:27,5/9:28;
Klępnica 9:32,2/9:32,5;
Świdwin 9:42/9:47;
Nielep 9:54/9:54,5;
Rąbino 9:59,7/10:00;
Czarnowęsy Pomorskie 10:06,5/10:07;
Białogard 10:13,5/10:14,5;
Kościernica 10:19,6/10:20;
Nosówko 10:24/10:24,5;
Dunowo 10:28/10:28,5;
Koszalin 10:36/10:41.

O co chodzi z tymi liczbami po przecinku ? Czy to są sekundy, czy części
dziesiętne minuty ? Ile na przykład w Reptowie pociąg ma stać ? Czy w ogóle
jest sens to aż tak precyzyjnie planować ?

MK


Źródło: topranking.pl/1570/dziwne,oznaczenia,czasow,przyjazdow,odjazdow.php


Temat: Dworzec Niebuszewo w Szczecinie


Chciałem się zapytać, czy ktoś z MK mieszkających w Szczecinie ma jakąs
wiedzę na temat wyżej wymienionego dworca ? Chciałbym wiedzieć o nim nieco
więcej - kiedy zbudowany, jakie były potrzeby, które sprawiły,


Powstal, bo to byla normalna mieszkalna dzielnica Szczecina. A wybudowali go
pewnie w 1898 kiedy to powstala linia...


jakie pociągi kursowały - z tego co pamiętam startowały stąd wszystkie
dalekobieżne i czasami ciężko było przecisnąć się między ludźmi ...


Wszystkie?! WOW, no ja tych czasow nie pamietam. Jak zaczelem sie tym
interesowac to wiem ze bylo 6 poc. dalekobieznych + potrojny kibel do
Koszalina (teraz w jego planie jezdzi do Kolobrzegu z Glownego) i do
Szczecinka (pamietam jeszcze te czasy, ze osob. Szczecina stal juz przy
peronie - EU07+3B+A a zaraz tylu podjezdzal 3xEN57 do Koszalina). Co do
dalekobieznych to byl: Czcibor (do Wroclawia nadodrzanka), Wiking (do
Jeleniej Gory przez Zielona, Zary, Wegliniec - nawet nim jechalem z
Niebuszewa :D), Barnim i Boguslaw (do Torunia), do Kielc, Bryza do Gdyni i
Mekrury do Poznania.


P.S. Dziś dworzec otwierają tylko na przyjazdy kibiców - na co dzień
zamknięty, opustoszały, zniszczony i żywej duszy poza narkomanami ... Z
bólem na to patrzę - jak i na wiele przypominających czasy świetności
budowle PKP.


Co do tej sciany od strony peronow, jestem lekko w szoku, w momencie gdy
zamkneli dworzec staly tam kraty, ale widac nie wystarczyly (pewnie
ukradli...)


Źródło: topranking.pl/1570/dworzec,niebuszewo,w,szczecinie.php


Temat: [ Sz ] Pociągi z ogłoszenia
http://www.glosszczecinski.com.pl

Pociągi z ogłoszenia

32 pociągi regionalne w naszym województwie najprawdopodobniej nie wyjadą 14
grudnia w trasę. Połączenia zagrożone likwidacją zostaną oznaczone literą
 "F".
W piątek Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regionalnych przedstawił nowy
rozkład jazdy.

- Pociągi oznaczone literą "F" będą kursować tylko po ogłoszeniu - mówi
Andrzej Tomaszewski, z-ca dyrektora ZZPR w Szczecinie. - Oznacza to, że
jeśli Urząd Marszałkowski znajdzie pieniądze na ich eksploatację, pociągi
będą jeździć.

Podróżni muszą się jednak liczyć z tym, że pociągi te mogą zostać
zlikwidowane.

Niemal przesądzona jest likwidacja połączeń na trasie Stargard
Szczeciński-Pyrzyce oraz Stargard Szczec.-Kalisz Pomorski. Zagrożone są też
2 pary pociągów relacji Szczecin Gł.-Stargard Szczec.-Szczecin Gł., a także
1 pociąg kursujący ze Szczecina do Gryfina i z powrotem.

Mniejszej liczby pociągów obawiać się mogą pasażerowie trasy
Szczecinek-Słupsk, Kołobrzeg-Koszalin, Szczecinek-Runowo Pomorskie oraz
Szczecinek-Chojnice.

Poważne utrudnienia czekają pasażerów relacji Szczecin Gł. - Gdańsk Gł. Z
powodu robót torowych rozkład jazdy 50 pociągów kursujących na tej trasie
(także częściowo) ulegnie znacznej zmianie.

Dlatego od 14 grudnia podróżujący na tej linii oraz liniach z nią stycznych
(np. Koszalin-Kołobrzeg, Kołobrzeg-Białogard, Białogard Szczecinek) muszą
każdorazowo pytać o godziny odjazdów i przyjazdów w informacji na dworcu lub
pod numerem tel. 94-36.

Monika Stefanek, 6 grudnia 2003 r.


Źródło: topranking.pl/1568/sz,pociagi,z,ogloszenia.php


Temat: PR kontra IC


Witam wszystkich.

Tak sobie czytam naloty związane z przejęciem połączeń przez PKP IC i nie
odmawiając racji czarnym wizjom, chciałbym Wam zwrócić uwagę, że całego
zamieszania nie narobiło PKP, tylko nasz kochany Sejm, zmieniając od 1
maja
2004 ustawę o transporcie kolejowym. Przewozy regionalne to co najwyżej
między
dwoma województwami, a kwalifikowane to międzywojewódzkie.

Wygląda na to, że np. z Wawki do Łodzi pojedzie PKP PR. Ciekawe tylko, jak
biedny pasażer będzie mógł przewoźników rozróżnić.


Mi osobiście nie przeszkadza przejecie pospiechów przez PKP IC. Tylko żeby
nie było podwyżek cen biletów! Moze trochę lepiej będą o nie dbali?
Miejscówki za 2-5zł moga być. Moim zdaniem były one dość madrą rzeczą (pewne
miejsce).

Jechałem ostatnio IC PLUS Chrobry i EX SŁUPIA. Zapełnienie w granicach 70-95%

Obecnie jest wiele głupot w rozkładzie np. stacji Świdwin
http://loker.kolej.szczecin.pl/rozklady/swidwin/odjazdy.doc
http://loker.kolej.szczecin.pl/rozklady/swidwin/przyjazdy.doc

Osobowy o 16:29 a za nim jedzie pospieszny 17:00. Albo o 16:00 osob Szczecin--


Koszalin; o 16:59 osob Szczecin--Kołobrzeg, o 17:25 osob Szczecin--
Koszalin; o 17:58 posp Szczecin--Tczew


Ogółem pociąg za pociągiem, ale po 18:00 następny pociąg jest o 21:00 (rok
temu był o 20:00 osob i ludzie nim jezdzili)

Jeśli PR robi sobie długi takimi rozkładami, to może lepiej niech niektóre
pociągi przejmie IC i zrobi z nich np. IR (cena pospiesznego + 2 zł
miejscówki).

--------------
Pozdrawiam
Przemek, MK Świdwin
www.loker.glt.pl


Źródło: topranking.pl/1569/pr,kontra,ic.php


Temat: Głos Koszaliński - Pociągów coraz więcej
Głos Koszaliński, Pociągów coraz więcej, 18-11-2006

Są pieniądze, będą dodatkowe pociągi! 10 grudnia wchodzi w życie nowy
kolejowy rozkład jazdy. Dokument jest jeszcze w trakcie opracowywania, ale
nam już udało się ustalić szczegóły. Ku naszemu zaskoczeniu, nie zostanie
zlikwidowane żadne połączenie.

Co roku pasażerowie drżeli na wieść o zmianie rozkładu jazdy. Zazwyczaj
wiązało się to z wykreśleniem kilku lub kilkunastu połączeń, które pozwalały
mieszkańcom dotrzeć do pracy czy szkoły. W tym roku ma być inaczej. Urząd
Marszałkowski w Szczecinie, który odpowiada za lokalne połączenia, przekazał
spółce PKP Przewozy Regionalne 7 milionów złotych więcej niż w ubiegłym
roku. Pozwoli to na utrzymanie obecnych i uruchomienie dodatkowych
pociągów. - Trochę zmian nas czeka - potwierdza Andrzej Tomaszewski,
zastępca dyrektora PKP PR w Szczecinie. - Pasażerowie powinni jednak spać
spokojnie.
W rozkładzie pojawią się dwa nowe połączenia Koszalin - Kołobrzeg (i z
powrotem). W trasę wyjadą także dwa dodatkowe pociągi Koszalin - Słupsk,
cztery na trasie Koszalin - Białogard i po dwa relacji Białogard - Kołobrzeg
i Białogard - Szczecinek.
- W związku z tym, że brakowało połączeń w godzinach od 8 do 14, właśnie w
tym czasie będą kursowały nowe pociągi - informuje Mateusz Żmuda z PKP w
Szczecinie. - Wprowadzimy też drobne modyfikacje dotyczące obecnych godzin
przyjazdów i odjazdów. Są to jednak zmiany kosmetyczne.
Trochę o innych nowościach. Pospieszny z Białegostoku do Szczecina (przez
Słupsk i Koszalin), będzie od 10 grudnia pociągiem osobowym. Skład relacji
Koszalin - Poznań, który obecnie jeździ dwa razy w tygodniu, będzie kursował
codziennie przez cały rok. "Kopernik" (Warszawa-Bydgoszcz), będzie jeździł
codziennie do Bydgoszczy, ale w wakacje trasa zostanie wydłużona do
Kołobrzegu. "Gwarek" (Katowice - Słupsk) latem będzie jeździł także do
Ustki.
A co ze zlikwidowanym bezpośrednim połączeniem z Koszalina do Warszawy? - Tu
nic się nie zmieni - mówi M. Żmuda. - Nie zapowiada się też, by w
najbliższym czasie został uruchomiony taki pociąg. Pasażerowie nadal będą
dojeżdżać szynobusem do Słupska, a tam przesiadać się do pociągu kursującego
do stolicy.


Źródło: topranking.pl/1571/glos,koszalinski,pociagow,coraz,wiecej.php


Temat: Łódź znowu na bocznym torze
Zachodniopomorskie
Głos Koszaliński, Pociągów coraz więcej, 18-11-2006

Są pieniądze, będą dodatkowe pociągi! 10 grudnia wchodzi w życie nowy
kolejowy rozkład jazdy. Dokument jest jeszcze w trakcie opracowywania, ale
nam już udało się ustalić szczegóły. Ku naszemu zaskoczeniu, nie zostanie
zlikwidowane żadne połączenie.

Co roku pasażerowie drżeli na wieść o zmianie rozkładu jazdy. Zazwyczaj
wiązało się to z wykreśleniem kilku lub kilkunastu połączeń, które pozwalały
mieszkańcom dotrzeć do pracy czy szkoły. W tym roku ma być inaczej. Urząd
Marszałkowski w Szczecinie, który odpowiada za lokalne połączenia, przekazał
spółce PKP Przewozy Regionalne 7 milionów złotych więcej niż w ubiegłym
roku. Pozwoli to na utrzymanie obecnych i uruchomienie dodatkowych
pociągów. - Trochę zmian nas czeka - potwierdza Andrzej Tomaszewski,
zastępca dyrektora PKP PR w Szczecinie. - Pasażerowie powinni jednak spać
spokojnie.
W rozkładzie pojawią się dwa nowe połączenia Koszalin - Kołobrzeg (i z
powrotem). W trasę wyjadą także dwa dodatkowe pociągi Koszalin - Słupsk,
cztery na trasie Koszalin - Białogard i po dwa relacji Białogard - Kołobrzeg
i Białogard - Szczecinek.
- W związku z tym, że brakowało połączeń w godzinach od 8 do 14, właśnie w
tym czasie będą kursowały nowe pociągi - informuje Mateusz Żmuda z PKP w
Szczecinie. - Wprowadzimy też drobne modyfikacje dotyczące obecnych godzin
przyjazdów i odjazdów. Są to jednak zmiany kosmetyczne.
Trochę o innych nowościach. Pospieszny z Białegostoku do Szczecina (przez
Słupsk i Koszalin), będzie od 10 grudnia pociągiem osobowym. Skład relacji
Koszalin - Poznań, który obecnie jeździ dwa razy w tygodniu, będzie kursował
codziennie przez cały rok. "Kopernik" (Warszawa-Bydgoszcz), będzie jeździł
codziennie do Bydgoszczy, ale w wakacje trasa zostanie wydłużona do
Kołobrzegu. "Gwarek" (Katowice - Słupsk) latem będzie jeździł także do
Ustki.
A co ze zlikwidowanym bezpośrednim połączeniem z Koszalina do Warszawy? - Tu
nic się nie zmieni - mówi M. Żmuda. - Nie zapowiada się też, by w
najbliższym czasie został uruchomiony taki pociąg. Pasażerowie nadal będą
dojeżdżać szynobusem do Słupska, a tam przesiadać się do pociągu kursującego
do stolicy.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,391,52687378,52687378,Lodz_znowu_na_bocznym_torze.html


Temat: Rozklad 1999
Mimo ze nowy rozklad zostanie wprowadzony 30 maja, to podam Wam to,
czego ostatnio dowiedzialem sie o zmianach, jakie przyniesie.

KRAKOW - WARSZAWA i WARSZAWA - GDANSK
Pociagi beda kursowac cyklicznie co godzine. Odjazdy z Krakowa na
koncowke 05, przyjazdy do Warszawy Centralnej na koncowke 50 (czas jazdy
165 minut, a wiec 7 minut dluzej niz obecnie). Wiekszosc pociagow bedzie
miala relacje przechodzace poza W-we.
Odjazdy z Krakowa do Gdyni:
6.05 IC Lajkonik,
10.05 Ex Wyspianski,
12.05 IC Slupia (do Koszalina)
14.05 IC Kaszub,
15.05 Ex Heweliusz,
16.05 IC Sawa
(pozostale pociagi do Warszawy: 7.05 IC Krakus, 8.05 Ex Pieniny - z
Nowego Sacza i Rzeszowa, 9.05 Ex Matejko, 11.05 Ex Malopolska - z
Przemysla, 18.05 Kosciuszko, 19.05 Tatry, 20.05 Malinowski).
Tak wiec dwugodzinna przerwa bedzie pomiedzy 12.05 a 14.05 oraz 16.05 a
18.05.

Odjazdy z Warszawy Centralnej do Gdanska
5.57 Ex Posejdon, 6.57 IC Neptun z Lodzi,  7.57 Ex Jantar sezonowy, 8.57
IC Lakonik z Krakowa, 9.59 Ex Nida z Kielc, 10.57 IC Hutnik z Gliwic,
11.57 Ex Skarbek z Raciborza, 12.57 Ex Wyspianski z Krakowa, 13.57 Ex
Klimczok z Bielska, 14.57 IC Slupia, 15.57 Ex Stoczniowiec z Katowic,
16.57 IC Kaszub, 17.57 Ex Heweliusz, 18.57 IC Sawa (wszystkie z
Krakowa).
Jak widac az 4 pociagi beda jechac z kierunku Katowic
Niestety rowniez na linii gdanskiej czasy jazdy  wydluza sie wskutek
przyjecia zbyt duzych rezerw. Pociagi IC oraz Ex Hutnik i Wyspianski
maja miec najwyzej dwa postoje.Tak wiec bedzie na przemian pociag
"szybki" i "wolny", z tym ze roznica w czasie jazdy bedzie w sumie
niewielka - do 10 minut.
Czas jazdy IC z Krakowa do Gdanska bedzie 6 godzin 36 minut (typowy
odjazd 05, typowy przyjazd 41).

W kierunku odwrotnym odjazdy z Gdanska beda nastepujace: IC - koncowka
20, Ex - koncowka 10. Przyjazd do Warszawy C. - na koncowke 07, odjazdy
do Krakowa - 15, Katowic - 20. Na szczescie czas jazdy Warszawa - Krakow
nie wydluzy sie.

WARSZAWA - POZNAN
Pociagi co godzine - z Centralnego  na koncowke 45. Czas jazdy do
Poznania skroci sie troszeczke i wyniesie: 165 minut dla Lecha, 169 dla
trzech EC i 169 - 172 minut dla zwyklych ekspresow oraz okolo 185 minut
dla ekspresow jadacych przez Wrzesnie i zatrzymujacych sie w Kole i w
Lowiczu (o 8.45 Goplana i o 18.45 Przemyslaw).
Tylko Lech i EuroCity pojada z V=160 i to tylko na odcinku Kutno-Konin.
Jak widac efekty monstrualnej modernizacji linii E-20 przychodza bardzo,
bardzo wolno.

Do Wroclawia przez Poznan pojada IC Sleza o 5.45 i IC Fredro o 14.45)
.Czas jazdy Fredry do Wroclawia wyniesie 4 godziny 32 minuty, a wiec
zadna rewelacja

INNE NOWOSCI

Ex Odra pojedzie przez (Sochaczew) Lodz Kaliska. Czas jazdy wcale sie
przez to nie wydluzy, a nawet skroci o symboliczna minute: czas do
Wroclawia 4 godziny 49 minut.
Niestety Sudety i "Frankfurt" nadal beda jezdzic przez Widzew i wlec sie
15 km/h pomiedzy Widzewem a Chojnami.

Ex Opolanin i Panorama pojada przez Piotrkow - Czestochowe Osobowa -
czas jazdy do Wroclawia 4 godziny 42 minuty, a wiec tylko 9 minut gorzej
niz przez CMK, a za to na nowoczesnym dworcu w Czestochowie wreszcie
zatrzymaja sie jakies troche lepsze pociagi.

Ex Krakowianka Krakow - Poznan przez Lodz Widzew bedzie mial czas jazdy
okolo 5 godzin 20 minut. Odjazd z Krakowa okolo 5.55

Nowy Ex Czartoryski relacji Lublin - W-wa Wsch - Gdynia (z Lublina rano,
z Gdyni po poludniu). Pomiedzy W-wa Wschodnia a Gdynia pojedzie on poza
cyklem.

Ex Bolko pojedzie w relacji Wroclaw - Lublin. Odjazd z Wroclawia okolo
6-tej rano.

Wydluzenie relacji jednego z pociagow pospiesznych Lublin - W-wa do
Bydgoszczy (nareszcie). Odjazd z Warszawy do Bydgoszczy o 15.00.

Nowy sezonowy pociag pospieszny Gorzow - Gdynia przez Pile - Chojnice -
Tczew. Ale wyjedzie z Gorzowa bardzo wczesnie, skoro w Gdansku ma byc o
11.27.

Pospieszny Albatros kursowac bedzie w relacji Tczew - Berlin. Niestety
czas jazdy na odcinku do Szczecina jeszcze sie wydluzy.

Pospieszny Poznan - Szklarska Poreba bedzie jezdzil codziennie

Bedzie nowy pospieszny Wroclaw - Praha przez Miedzylesie (odjazd 7.56),
skomunikowany z pociagiem Poznan - Szklarska Poreba.

Wiekszosc pociagow Lodz - W-wa i W-wa - Lublin bedzie miala laczone
relacje.

Ekspresy Mieszko i Baltyk beda juz tylko pospiesznymi

Jak widac w ruchu dalekobieznym pociagow nie ubedzie, a raczej
przybedzie. Nawet pospieszny Lodz - Bydgoszcz - Gdynia zostanie
(niektorzy wyrazali opinie, ze jego dni sa policzone). Natomiast w ruchu
lokalnym, jak to ktos powiedzial, nadciaga totalny kataklizm. Ja np.
slyszalem o zamiarach zawieszenia ruchu z Gniezna do Nakla, oraz z
Chelmzy do Kowalewa Pomorskiego (rozbicie bezposredniej relacji
Bydgoszcz - Brodnica).

Czesc

A M


Źródło: topranking.pl/1572/rozklad,1999.php









Formularz

POst

Post*

**Add some explanations if needed